Profesjonalna sesja produktów do sprzedażny online
Fotografia produktowa ma na celu pokazanie obrazu produktu na stronach internetowych, w mediach cyfrowych, możemy wykorzystać je w sklepie internetowym czy też na portalach aukcyjnych.
Zdjęcie będzie najlepiej oddawało produkty, dodatkowo wykorzystamy także opis, wyróżniamy cechy produktu, przykładowo może być to wielkość, kolorystyka czy materiał, z jakiego został on wykonany. W przypadku fotografii mamy możliwość wykonania ujęć produktów z różnych stron, stworzyć profesjonalny pokaz slajdów, który pozwoli potencjalnym kupującym zapoznać się z produktem.
Jak przygotowana powinna być fotografia produktowa?
Wysokiej jakości zdjęcia pomogą nam sprzedawać produkt, dlatego firmy zajmujące się sprzedażą poprzez internet często zamawiają profesjonalną sesję produktów. Możemy przesłać produkty do fotografa, lub też wykonać fotografie na miejscu. Z pewnością wykorzystanie odpowiedniego sprzętu, profesjonalnego oświetlenia, jasnych obiektywów pozwoli nam uzyskać bardzo dobry efekt. Warto zwrócić uwagę, iż profesjonalne oświetlenie to możliwość uzyskania światła o odpowiedniej barwie, która będzie pasowała do koloru produktu. W przypadku kiedy zdjęcie zrobione byłoby w warunkach słabego oświetlenia, cechy produktu mogą zostać nieprawidłowo ukazane. W przypadku produktów z metalu, przykładowo pianki do golenia, powinniśmy stworzyć zdjęcie, na którym będziemy mogli łatwo zidentyfikować, z czego wykonane są poszczególne elementy produktu. Podobnie w przypadku innych artykułów warto zwrócić na to uwagę.
Różnego rodzaju oświetlenie może padać pod różnym kątem, możemy dobrać oświetlenie naturalne imitujące oświetlenie słoneczne, lub też wybrać nieco bielszy odcień. Naturalnie ważna jest także postprodukcja, czyli odpowiednia obróbka zdjęć, dodatkowo kadrowanie, przyciemnienie czy też dodanie nieco więcej światła. Obecnie nowoczesne programy graficzne umożliwiają nam wykorzystanie bardzo ciekawych filtrów, które pozwolą na uzyskanie zdjęcia bardzo wysokiej jakości. Dodatkowo fotograf może przygotować fotografie w rozdzielczości właściwej dla większości ekranów komputerowych.
Dobra fotografia produktowa powinna także odróżniać nas na tle innych sprzedawców w serwisach aukcyjnych. Oglądając artykuł w sklepach internetowych często widzimy, że zdjęcia wykonywane są na białym tle, fotografia produktowa może jednak korzystać z różnych kolorów, dzięki czemu możemy stworzyć ciekawy kontrast dla artykułów kolorowych, dodatkowo możemy dodać również różnego rodzaju efekty.