Jak zadbać o widoczność strony firmowej w internecie?

Coraz więcej firm decyduje się na stworzenie swojej strony, która będzie zawierać podstawowe informacje o oferowanych usługach i kontakcie dla interesantów. Jest to skuteczny sposób na rozpowszechnienie informacji o działalności i pozyskanie nowych klientów.

Istotne jest to, by zadbać o graficzny wygląd strony i o łatwość w nawigacji po niej, ale jeśli nie zadba się o jej pozycjonowanie, a co za tym idzie – jej widoczność w wynikach wyszukiwania, to samo posiadanie strony czy nawet jej atrakcyjny wygląd na niewiele się zda. Chodzi przecież o to, żeby dotrzeć do jak największej liczby osób i osiągnąć sukces. Co więc zrobić, żeby strona w sieci była bardziej widoczna?

Pozycjonowanie

Optymalizacja strony jest podstawą i koniecznością przy jej pozycjonowaniu. Składają się na nią czynności, których celem jest poprawa jej widoczności podczas wyszukiwania i przyśpieszenie czasu dostępu do witryny. Polega ona na:

  • zamieszczeniu kluczowych słów w tekście oraz ich zaznaczeniu
  • ustaleniu rangi nagłówków w poszczególnych akapitach
  • uzupełnieniu meta tagów, które mają na celu opisać temat witryny i zawierają słowa kluczowe

Oprócz tego pozycjonowanie strony polega na:

  • upewnieniu się czy kod HTML strony jest bezbłędny, spójny i czytelny
  • sprawdzeniu i ewentualnej poprawie szybkości ładowania strony (np.: przez kompresję grafiki)
  • utworzeniu odpowiednich podstron
  • zadbaniu o to, by witryna wyświetlała się odpowiednio zarówno na komputerach jak i telefonach komórkowych bądź tabletach
  • zdobywaniu linków, które kierują na stronę

Pozycjonowanie to temat obszerny, wymagający doświadczenia i poświęcenia niejednej godziny, dlatego zaleca się zlecenie takiej pracy wykwalifikowanym do tego osobom, które na co dzień przy tym pracują. W razie wątpliwości warto zwrócić się z prośbą o konsultację do doświadczonego specjalisty z zakresu SEO.

Niestety istnieje ryzyko związane z pozycjonowaniem. Wyszukiwarka może wymierzyć karę za zbyt szybkie zdobywanie linków i przez ich przyrost, witryna w ramach kary może zostać cofnięta w wynikach wyszukiwarki. Narażone na to są szczególnie nowe strony. Jednak pomimo tej świadomości warto poświęcić czas, siły i środki na pozycjonowanie witryny. Bez względu na to czy dotyczy ona stron firmowych działających stacjonarnie, czy też sklepów internetowych, których działalność opiera się prawie wyłącznie na internecie.