Co warto wiedzieć o LCP strony internetowej i jego poprawie?

Obecnie można zauważyć, że procedura pozycjonowania serwisu internetowego w znaczącym stopniu różni się od takich procesów, które stosowane jeszcze kilka lub kilkanaście lat temu.

Nic w tym dziwnego, ponieważ wytyczne dla webmasterów często się zmieniają i ulegają różnym aktualizacjom wprowadzanym przez Google zgodnie ze zmieniającymi się wymogami użytkowników Internetu. Aktualnie szczególną uwagę zwraca się na kwestie techniczne, takie jak między innymi bezbłędne i szybkie wczytywanie się różnych komponentów strony i jej podstron. Nic więc dziwnego, że kluczową rolę w profesjonalnym pozycjonowaniu odgrywa wskaźnik znany pod nazwą LCP. Warto uzyskać dodatkowe informacje związane z nim.

Co warto wiedzieć o LCP strony internetowej i jego poprawie?

Istotne informacje na temat wskaźnika LCP

Skrót LCP to nic innego jak wskaźnik „Largest Contentful Paint” odpowiedzialny za mierzenie prędkości wczytywania się kluczowych funkcjonalności danej podstrony internetowej. Lepszy wskaźnik LCP oznacza, ze wszystkie kluczowe elementy strony wczytują się w krótkim czasie i użytkownik nie musi długo czekać, aby cieszyć się z możliwości korzystania z całkowitej funkcjonalności strony. Do grona takich kluczowych funkcjonalności zaliczają się elementy graficzne, materiały wideo czy też bloki tekstu.

Zgodnie z aktualizowanymi wytycznymi Google, najlepszy wskaźnik LCP nie powinien być mniejszy niż 2,5 sekundy. W przypadku wskazania na poziomie 2,5-4 sekund, mamy do czynienia z przeciętnym rezultatem, który warto poprawić. Wskaźniki przekraczające 4 sekundy wpływają negatywnie na ocenę Google, ponieważ zgodnie z dzisiejszymi zaleceniami jest to zbyt słaby wskaźnik, który nie jest w stanie zadowolić przeciętnych Internautów odwiedzających konkretne strony internetowe.

W związku z powyższym, spore grono posiadaczy stron internetowych głowi się nad tym jak poprawić lcp. Istnieje wiele różnych metod, takich jak nadawanie priorytetów wczytywania poszczególnych elementów strony. Można też poprawiać fonty, usuwać niepotrzebne linie w kodzie HTML oraz optymalizując renderowanie elementów CSS i JavaScript. Procesy te brzmią dość enigmatycznie, ale na szczęście na rynku działa wielu fachowców, którzy wykonują takie działania poprawiające wskaźniki LCP.