Łatwa w nawigacji strona internetowa może przyciągnąć więcej klientów

Skomplikowane witryny mogą wyglądać interesująco, ale nie są zbyt skuteczne w osiąganiu celów biznesowych.

Dzieje się tak, ponieważ złożoność tych witryn często powoduje frustrację użytkowników, którzy wybierają bardziej przyjazne strony u konkurencji. Posiadanie prostego projektu strony internetowej ma wiele zalet. Przejrzysty układ witryny może znacznie zwiększyć sprzedaż i poprawić współczynnik konwersji. Z tego powodu wiele witryn e-commerce trzyma się minimalistycznej strategii projektowania stron, bez chaosu, bez wyskakujących okienek, bez rozpraszania uwagi użytkownika. Prostota strona nie oznacza, że nie powinna mieć estetycznego wyglądu. Wręcz przeciwnie, oznacza to, że twoja witryna musi być atrakcyjna wizualnie i wystarczająco łatwa w użyciu i zrozumieniu dla przeciętnej osoby. Zwykle wiąże się z wykluczeniem w projekcie niepotrzebnych elementów, takich jak kody i nadmiar treści, które nie poprawiają wrażeń użytkownika. Rezultatem jest zawsze prostsza i łatwiejsza w użyciu witryna dla odwiedzających. Łatwa w nawigacji strona internetowa może przyciągnąć więcej klientów

Stworzenie minimalistycznego projektu strony internetowej wymaga dużej wiedzy i jest to branża wysoce specjalistyczna.

Oznacza to również zrozumienie konkretnego celu biznesowego strony internetowej i dążenie do dotarcia do głównej grupy docelowej klientów i odbiorców. Zmusza to projektantów do mądrego myślenia o projektowaniu strony z biznesowego punktu widzenia. Musisz bardzo precyzyjnie określić, co chcesz przekazać, a następnie dostosować swoje cele do osobowości użytkowników, platformy docelowej, urządzeń i wskaźników zakresu. Stwórz projekt swojej witryny ze wszystkimi działającymi komponentami, które odkryjesz. Ponieważ tworzenie stron internetowych to niełatwe zadanie, postępuj zgodnie z regułami płynności poznawczej. Umieść rzeczy tam, gdzie odwiedzający spodziewają się je znaleźć. Polegaj na kolorach, logo i kroju pisma, aby komunikować się precyzyjnie i subtelnie. Nie dodawaj niepotrzebnie tekstów ani obrazów, chyba że przekazują one coś, na czym zależy osobom odwiedzającym. Upewnij się, że strona spełnia oczekiwania użytkowników dotyczące, estetyki, szybkości odpowiedzi i łatwości nawigacji.